تازه‌ترین آمار وزارت کشور فرانسه تعداد بازداشت‌های پنجمین شب ناآرامی‌ها (شنبه شب) در این کشور را ۷۱۹ مورد اعلام کرده است.

آشوب - فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تارنمای خبری موروکو ورلد نیوز، وزارت کشور فرانسه در واکنش به ناآرامی‌های اخیر از تصویب اقدامات استثنایی برای تضمین امنیت و آرامش عمومی خبر داده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدامات از سوم جولای (۱۲ تیر) برای یک دوره محدود اجرایی خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که هدف از این اقدامات مقابله با تشدید خشونت و حفظ نظم و ثبات در مناطق آسیب دیده است.

این بیانیه می‌افزاید: برای مبارزه با سوء استفاده از رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های آنلاین برای هماهنگی فعالیت‌های غیرقانونی و تحریک خشونت، وزارت کشور دسترسی به اینترنت را برای محله‌های خاص در ساعات شب محدود خواهد کرد.

این خبر ساعاتی پس از آن منتشر شد که معترضان با یک خودرو به خانه «ونسان ژانبرن» شهردار شهر «لای دِ رُز» حمله کردند.

 تازه‌ترین آمار وزارت کشور فرانسه تعداد بازداشت‌های پنجمین شب ناآرامی‌ها (شنبه شب) در این کشور را ۷۱۹ مورد اعلام کرده است.

این در حالیست که ژرال دارمنن وزیر کشور فرانسه از استقرار ۴۵ هزار پلیس و نیروی انتظامی برای کنترل ناآرامی‌ها در پنجمین شب متوالی خبر داده بود.

در حالی که پیشتر نگرانی‌هایی از کشیده شدن دامنه اعتراض‌ها و اغتشاش در فرانسه به سایر کشورهای اروپایی مطرح شده بود، پیشتر اخباری از ناآرامی‌های بلژیک و بازداشت نزدیک به یکصد نفر در این کشور در رسانه‌ها منتشر شد.

از سوی دیگر شنبه شب مناطق مرکزی شهر لوزان سوئیس نیز حوادثی مشابه با صحنه‌های خشونت شهری در فرانسه را تجربه کرد.

سه‌شنبه گذشته، «ناهل م» ۱۷ ساله راننده خودرویی بود که به فرمان توقف پلیس بی‌توجهی کرد و پلیس موتورسوار از پنجره راننده به وی شلیک کرد و او را کشت.

این اتفاق در شهر نانتر فرانسه خشم مردم را برانگیخت و مساله مجوز پلیس در استفاده از خشونت و سلاح گرم علیه مردم عادی را به صدر اخبار و تحلیل‌ها آورد.

کد خبر 771069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • Arash IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    7 76
    با عرض سلام و احترام شما را به دیدن فیلم ارزشمند the dreamers یا رویاها ارجاع میدهم که بعد از دیدن این فیلم باور میکنید که تمام این برنامه از جمله زن زندگی آزادی خودمان همه ناشی از شرارت یکسری اشرار جوان است که به پوچی رسیده اند حال در فرانسه باشد یا در تهران یا در آمریکا به اسم جورج فلوید با نام های گوناگون مختلف اما محتوای همه آنها شرارت یکسری جوانان از خدا بی خبر است و ناشی شده از تغییرات هورمونها بخاطر بلوغ و دقیقا مردمی که سرشان به کار خودشان است در این برنامه ها بیشترین آسیب های اقتصادی جسمی را می بینند.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      7 12
      برای اثبات حماقت افراد همیشه احتیاج به برهان و دلیل نیست ، فقط کافی چند دقیقه با وی صحبت و یا یک متن چند خطی از این افراد بخوانی !!!
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      9 4
      باید ببینیم به خاطر اون سطل اشغالای توی فرانسه چنتا از جوونای فریب خوردشون اعدام میشن.
    • ahmad IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      0 6
      بنده هم اتفاقا فیلم the dreamers را درباره اتفاقات انقلاب 1968 فرانسه دیده ام و کارگردان فقید جناب برناردو برتولوچی ظاهرا دیدگاه بسیار منفی مشابه جورج اورول در قلعه حیوانات به هرگونه جنبش انقلابی داشته و تمامی انقلابها را ناشی از تفکرات احمقانه و زیاد خواهانه دانسته و متاسفانه در انقلاب اسلامی خودمان هم دیدیم که امثال اکبر پونزها و رجوی های شرور چگونه توانستند قاطی انقلاب شده و جو را مسموم و به انقلاب ضربه و منافع شخصی و مادی خودشان را تامین کنند. لذا بنظر می آید که اینها تمامی ظواهر امر بوده و در پشت پرده قطعا در فرانسه برخی گروها میخواهند با سو استفاده از جوانها و بچه ها و شعارهای آبکی منافع خود را تامین و به اصطلاح به ماکرون بگویند که باید ما را هم در محاسبات منظور و تا حدی منافع ما را تامین کنید. لذا با حرف آقای آرش تا حدی موافق هستم.
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      5 2
      شما چطوری این فیلم رو دیدی؟؟؟؟ از نظر شما باید دیدن این فیلم ها حرام باشه با توجه به صحنه هایی که داره
  • آقا پسر IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    18 4
    الان در ایران همه شبکه های اجتماعی وصله به دنیا؟
    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      4 2
      آقا پسر ،. شما بفرمایید چرا خفه خون گرفتند، طرفداران آزادی، و داغدار حقوق بشر ، همانهایی که جلوی سفارت فرانسه شمع روشن می‌کردند ،. همان سلبریتیهای غربگدای، نون به نرخ روز خور ،. که  برای آشوب و خرابکاری در ایران، با ماکرون و  نتانیاهو و خبرگزاری های ضد جمهوری اسلامی غربی هماهنگ می‌کردند   همانهایی که از فتنه انتخابات ریاست جمهوری 88 تا آشوب های 1401 . مردم را به روز سیاه نشاندند ، و هربار و به هر بهانه  با شانتاژ و هماهنگی رسانه های ضد جمهوری اسلامی، فتنه و آشوب بپا کردند ،. تا غرب به همین دلیل ، بلافاصله با تحريم‌های همه جانبه ، نفتی و بانکی و بازی با برجام، باعث افزایش قیمت دلار و تورم و مشکلات معیشتی فراوان شود ،
  • Toulouse FR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    10 7
    این خبر اصلا واقعیت نداره
  • Borzoo NO ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    11 3
    برای مـوجه جلوه دادن فیلتر اینترنت ... فرانسه را هم وارد گود کردند
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    13 6
    لازم به ذکره که با وجود این محدودیت ها نت شون از شرایط عادی ما قوی تره